Woensdag 26 april

1 mei 2017 - Kathmandu, Nepal

De Jeep was op tijd. Ze hebben nog even de rest van onze spullen bij Om gelegd. Daar zijn ze veilig tot we terugkomen. Om Kathmandu uit de komen is lastig. Zoveel verkeer. De Jeep zat niet echt lekker en naarmate we de bergen naderden werden we flink door elkaar gehusseld. De chauffeur wist wel van wanten die had er wel zin in. Heb menig afgrond voorbij zien komen . Inhalen waar je denkt dat het echt niet kan is ook zo'n ding. Op een gegeven moment houd de weg op en dan alleen maar rotsen en gaten dan wordt je helemaal geklutst . Tegen tweeën waren we op de plaats van bestemming en zijn we omhoog de bossen in gegaan. Kleine bospaadjes, trappetjes allemaal omhoog. Maar de uitzichten zijn fantastisch. En het tempo was goed te doen. In de verte zien we de besneeuwde bergtoppen al. Rond half 5 op plaats van bestemming. Hotel Snowfall in Thulo Syabru. Waar een schone kamer, met 2 bedden en warme douche op de galerij heel welkom waren.
Geen wifi maar dat geeft ook niet. Zo lekker eten en vroeg naar bed.
Donderdag 27 april. Koningsdag
06.00 ging de wekker. Alles moet dan weer ingepakt. Je laken, de slaapzakken en dan half 7 ontbijten. Daarna rest inpakken en op pad. De Sherpa (sapsengali of zoiets) , hebben we al afgekort naar Sap, had al aangegeven dat we een flink stuk gingen stijgen vandaag. Inderdaad alleen maar omhoog. Het tempo wordt laaggehouden zodat je het langer volhoud. En na weer een klim ff pauze. De Sherpa verteld veel hoe hij leeft en wat hij tot nu toe gedaan heeft. De uitzichten zijn zo mooi, de besneeuwde bergen komen steeds dichterbij. Het deed me een beetje aan Bob Ross denken die schilder met die kroeskop hahaha. Eindelijk boven op de berg op 3200 meter geluncht, daar werd het toch echt koud en moeten we al een klein jasje aan
Na de lunch nog een uurtje en we zijn op de plaats waar we vanavond gaan overnachten. Tsingumba. Hotel Red Panda ( want die leven hier). En koud dat we het hebben. Even professorisch onder de douche die buiten is en waar door alle kieren de koude wind waait. En dan de thermokleding aan. In het restaurant is een kachel waar iedereen omheen zit. Zo weer lekker eten en naar bed. Het eten is wonderbaarlijk goed als je ziet waar het vandaag komt. en heel veel op de kaart ongelooflijk van pancakes tot spaghetti tot nepalees, Indisch, Chinees en thais eten. .....