Donderdag 20 april

21 april 2017 - Pokhara, Nepal

Vandaag zijn we naar de World peace pagode gewandeld die we kunnen zien liggen vanaf deze kant aan de andere kant van het meer boven op een berg. eerst om het meer heen over een hangbrug en dan de berg op. Een behoorlijke klim soms met trappen en soms bospaadjes die af en toe wel heel smal werden maar zo geweldig mooi. Ook die uitzichten zodra je hoger komt. Na twee en een half uur boven bij de pagode aangekomen, best trots op mezelf Om de pagode te mogen betreden moeten de schoenen uit en moet je verder stil zijn. Dit is de 71 ste World peace pagode van de 100 in de wereld. Erg mooi .
Afdalen is natuurlijk een makkie maar daar vergis je je nog in het is vaak pijnlijker dan klimmen. Uiteindelijk terug in Pokhara blijkt dat we zo maar even 21 km hebben gelopen. Een goede training voor de trekking dus.

We hadden gehoord dat er ergens een buiten bioscoop was van iemand die hier al geweest was.
Vanaf de weg weer een kleine klim naar boven, komen we in een schattig barretje van een Engelse jongen met wat stoeltjes en rijen kussentjes . Je kon er zelf een pizza eten. Heerlijk aan een echte ging tonic gezeten en de film Trainspotting oude versie gezien.

1. Arcadia:
    21 april 2017
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Heel leuk om jullie verhalen te lezen en schitterende foto's! Enjoy!