Zaterdag 29 april

1 mei 2017 - Kathmandu, Nepal

"S morgens snel aankleden want we willen vroeg vertrekken want 's morgens is het het helderse en we willen in Gosainkunda aankomen met helder zicht. De 3 meiden volgen wat later . Het is een hele klim. Er is gen vegetatie meer en de weg gaat stijl omhoog maar de uitzichten worden steeds mooier. Die prachtige besneeuwde bergen.
De weg gaat over smalle paadjes met de afgrond naast je en dat is best diep. En dan ineens het eerste meer zo mooi blauw en helder. Nog even verder en we zijn er. Euforie!! Hier het hoofdmeer oftewel Holy Lake waar veel pelgrimstocht naar toe gaan.
Hier verblijven we in hotel Lake Side. Ook hier is het heel koud en de kachel gaat echt niet voor 5 uur aan en het is 2 uur. Dan maar even rond het meer vergezeld door Sap. En op de helft gaat het sneeuwen Terug gekomen zijn de jongens ook gearriveerd en de meiden verblijven elders. Het heeft inmiddels goed gesneeuwd en buiten volgt een sneeuwballen gevecht. Het is toch koud dus wij ook naar buiten. Een van de jongen is beroepsfotograaf en maakt prachtige foto' s . Natuurlijk even adressen uitgewisseld.
Eindelijk gaat de kachel aan. Gewoon op hout he. Dan horen we dat er geen hout meer is en zIjn we maar heel vroeg naar bed gegaan . Met slaapzak en extra dekens. De wind giert door de kieren in de ramen. En licht is er ook niet meer , we kunnen klagen maar de volgende dag ben je het gelukkig vergeten